'Backlink' یک اصطلاح انگلیسی است که می تواند در هلندی به عنوان پیوند ورودی توصیف شود . به عبارت دیگر یک لینک (هایپر) که در وب سایت A است و به وب سایت B اشاره می کند، با کلیک بر روی این لینک، به طور خودکار به وب سایت B منتقل می شوید.
قبلاً همه چیز از طریق اتصالات بود
اگر کسی نتواند شما را پیدا کند، یک وب سایت چه فایده ای دارد؟
در روزهای قبل از اینترنت و حتی دفترچه تلفن، فقط میدانستید که کسی سیب زمینی میفروشد به این دلیل که یکی به شما گفته یا به این دلیل که علامت مزرعه او را خواندهاید.
حالا دنیای اینترنت را بدون گوگل تصور کنید. شوخی کردم! چگونه می توانید وب سایت خود را شناخته شوید؟ با بینگ شما می گویید. و اجازه دهید آنها را نیز فراموش کنیم، و duckduckgo، Yahoo، altavista، dogpile و غیره. دنیایی بدون موتورهای جستجوی اینترنتی!
اتصالات شما در اینترنت چگونه به نظر می رسد؟
دقیقاً، با ارجاع از جاهای دیگر در اینترنت . در دهه 90 افراد زیادی از صفحه اصلی استفاده می کردند. برای مثال، همه شرکتها در یک بخش خاص در آنجا فهرست میشوند. حتی گاهی در هر استان یا محل زندگی. به این ترتیب می دانستید که در فلان مکان فروشگاه یا کسب و کاری وجود دارد.
اگر میتوانید از چنین صفحهای به وبسایت خود پیوند دهید، پیدا کردن شما آسانتر خواهد بود. اما چه کسی این روزها هنوز از صفحات اصلی استفاده می کند؟ در ادامه بخوانید تا بدانید چرا باید مراقب این موضوع باشید!
وب سایت واقعی، بک لینک واقعی.
علاوه بر چنین دایرکتوری یا صفحه اصلی، بسیار بهتر است که یک لیست در یک وب سایت شلوغ و واقعی دریافت کنید. زیرا تصور کنید که شما باغبان کاخ سلطنتی هستید و ناگهان نام شما توسط پادشاه ما در وب سایت خود ذکر می شود. سپس احتمالاً آگاهی زیادی از برند و بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. (در واقع، حتی بهتر است که یک وب سایت در صنعت خود داشته باشید) تصویری از پیوند برگشتی زیر را بررسی کنید.
لینک ورودی
پیوندها و مراجع خارجی
به همه این لینک ها از سایر وب سایت ها بک لینک می گویند. اما چرا آنها (برای موتورهای جستجو) مهم هستند؟
برای موتورهای جستجو این نشانه مهم بودن شماست . بنابراین هر چه مردم بیشتر با یک لینک در اینترنت در مورد شما صحبت کنند ، ارزش بیشتری برای شما قائل هستند.
برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر
هرچه وب سایت شما بیشتر در بقیه اینترنت ذکر شود، شانس بیشتری برای بازدیدکنندگان خواهید داشت .
به یاد دارید، هرچه وب سایتی که در لیست شما قرار گرفته بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید بیشتر است؟ †
بدون پیوند به وبسایت شما ، افراد کمتری درباره شما میدانند و احتمال کمتری پیدا میکنید و مشتری پیدا میکنید.
آنها ارزش را منتقل می کنند . به این رتبه صفحه نیز می گویند. در اینجا یک توضیح خوب در مورد نحوه عملکرد آن را ببینید. این یک ویدیو بسیار قدیمی است، اما هنوز خوب است که به یاد داشته باشید. هر چه یک صفحه لینک های با کیفیت بیشتری دریافت کند، ارزش بیشتری پیدا می کند. و هر چه صفحه ارزش بیشتری پیدا کند، یک بک لینک ارزش بیشتری پیدا می کند که در آن صفحه است!!!!!
https://youtube.com/watch?v=3P-m2cBCJSk%3Frel%3D0%26showinfo%3D0%26start%3D453
خطر بزرگ اعداد!
گوگل متوجه خواهد شد.
از زمانی که مدیران وب سایت فهمیدند که هر چه تعداد لینک های بیشتری داشته باشید، رتبه شما در گوگل بالاتر می رود، هر کاری که می توانستند برای ایجاد لینک های بیشتر انجام دادند. و این هنوز هم کار می کرد. تا زمانی که گوگل این کار را متوقف کند . این تغییر عمده در الگوریتم گوگل به روز رسانی پنگوئن گوگل نام گرفت. این امر تأثیر زیادی بر یافتن وب سایت ها در گوگل داشته است.
از آن زمان دیگر خبری از تعداد بک لینک هایی که داشتید نبود، زیرا این ها لینک هایی بودند که شما ( یا شرکتی که این کار را برای شما انجام داد) ایجاد کردید. بنابراین این یک "بک لینک خوب" ایجاد شده توسط شخص ثالث نیست.
بنابراین صرفاً و به سادگی «تعداد بک لینکها» از این نظر بیاهمیت است که گوگل میتواند به خوبی شما را از فهرست خارج کند و بنابراین دیگر شما را در نتایج جستجو نشان نمیدهد. به این در انگلیسی پنالتی می گویند. هرزنامه خالص.
"کیفیت" یک لینک ورودی.
بک لینک های بد چیست؟
چرا صفحات شروع هنوز در هلند کار می کنند؟
نظری ندارم. غیر قابل درک. نمیدانم چرا آنها هنوز کار میکنند، اما وقتی شروع به تحقیق در مورد اینکه چرا وبسایتهای خاصی در بالای صفحه قرار دارند، میشوید، گاهی اوقات متوجه میشوید که نمایه پیوند با صفحات اصلی احتمالاً دلیل این امر است.
این قرار است یک روز تغییر کند، آنها دیگر توسط گوگل و بینگ ارزشی نخواهند داشت. هیچ راه دیگری وجود ندارد، زیرا هیچ کس دیگر از آنها استفاده نمی کند. (این هم یک نکته است).
شرکای پیوند در وب سایت ها
همانطور که گفتم، قبلاً همه چیز متفاوت بود. با این حال، هنوز هم می بینید که شرکت ها گاهی اوقات یک صفحه جداگانه در وب سایت خود با شرکای لینک دارند. این در حال حاضر به شدت دلسرد شده است. تنها نام!
پیوندهای بدون ترافیک
پیوندهای موجود در یک وب سایت که ترافیک ایجاد نمی کنند ارزش کمی دارند. به این دلیل بازدید کننده بیشتری نخواهید داشت. نقطه. کاما، در واقع یک لینک اگر در یک وب سایت بسیار شناخته شده باشد همچنان می تواند بدون ترافیک زیاد ارزشمند باشد.
پیوندهای
پولی وب سایت های مهم گاهی اوقات به شما اجازه می دهند پیام یا مقاله ای را با پرداخت هزینه ارسال کنید. به عنوان مثال، در دنیای انگلیسی، به هافینگتون پست و غیره فکر کنید. با صدها دلار می توانید یک متن روی آن دریافت کنید. اغلب از طریق استفاده از نویسنده ای که به طور منظم برای وب سایت می نویسد. مشکل اینجاست که گوگل هم این را می داند! بنابراین او به سادگی میتواند همه اینگونه وبسایتها را همزمان نادیده بگیرد، در حالی که فکر میکنید این کار به شما کمک میکند. و گوگل نیز این کار را انجام می دهد. Linkjuice، به نام آن، ناگهان متوقف می شود.
پیوندهای خودساخته با
این حال که به آن نگاه می کنید، همچنان می خواهید سعی کنید یک بک لینک در جایی دریافت کنید. در هر صورت مشخص کنید که یک لینک کیفی است و نه فقط یک لینک بدون ارزش افزوده! بک لینک از نظر گوگل لینکی است که دیگران از روی حسن نیت قرار داده اند.
بک لینک های خوب چیست؟
من در مورد بک لینک هایی صحبت می کنم که شما می خواهید در اینجا:
ترافیک
قبل از اینکه درباره پیوندهای Follow (یا انجام فالو ) و بدون دنبال کردن صحبت کنم، اجازه دهید ابتدا در مورد کیفیت یک پیوند صحبت کنم.
برای چه سایتی دارید؟ بازدیدکنندگان باید بتوانند کاری با آن انجام دهند، درست است؟
بنابراین اولین نکته من این است که یک بک لینک خوب ترافیک ایجاد می کند. این جمله را یک بار دیگر تکرار می کنم. یک بک لینک خوب باعث ایجاد ترافیک می شود. بازدیدکنندگان، جویندگان، مشتریان، خریداران، علاقهمندان.
ارتباط
ترافیک به وب سایت شما زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ترافیک مورد نظر شما در وب سایت شما باشد! اگر می خواهید کفش های خود را بفروشید، می خواهید خریداران کفش به وب سایت شما بیایند. بنابراین پیوندی از یک نقاش در گوشه وب سایت او در www.schilderbedrijf.nl/linkpartners هیچ ارتباطی ندارد و نه تنها بازدیدکننده ای برای شما به ارمغان نمی آورد، بلکه توسط موتورهای جستجو نیز مرتبط تلقی نمی شود. هر چه مرتبط تر، بهتر! همچنین برای موتورهای جستجو!
منابع مهم
ویدئوی بالا توسط مت کاتس را تماشا کنید که نحوه عملکرد PageRank را توضیح می دهد. این هنوز یک فاکتور مهم برای مشاهده کیفیت خوب وب سایت شما است. اگر لینکی را از یک فرد بسیار شناخته شده در صنعت خود دریافت کنید، لینک ارزش بیشتری نسبت به لینکی از همسایه دریافت می کند.
هیچ چیز به عنوان هرزنامه یا خودساخته قابل ذکر
نیست. بنابراین شرکای پیوند قبلاً در اینجا حذف شده اند. و از نظر من تمام صفحات اصلی نیز. پیوند همچنین باید برای خوانندگان قابل مشاهده باشد.
بنابراین پیوند باید برجسته شود، برای مثال با رنگ متن متفاوت یا زیر خط. او نباید پنهان بماند.
نکته روز! یک بک لینک خوب لینکی است که شما هم دوست دارید بدون موتورهای جستجو داشته باشید ! †
یک کلمه هشدار دهنده:
گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را بهبود می بخشد. حتی اگر روش های خاصی از بک لینک ها هنوز هم کار می کنند، مهمترین چیز این است که آنها باید آینده نگر باشند! اگر می خواهید برای دریافت لینک به وبلاگ مهمان بروید، گوگل در واقع از شما می خواهد که لینک ها را NO FOLLOW ایجاد کنید. (در زیر بخوانید معنی آن چیست).
همچنین استفاده از صفحات اصلی و غیره هنوز کار می کند، اما فردا می توان آنها را به عنوان هرزنامه خالص مشاهده کرد و بنابراین نادیده گرفته شد. چون سگ را هر چه بنامید، یک پیوند خانگی و بی کیفیت باقی می ماند. هنگامی که یک آژانس سئو را برای ساخت لینک استخدام می کنید ، بپرسید که چرا یک لینک خاص را در جایی قرار می دهند. بنابراین نه در صفحات پیوند شریک که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند.
چگونه یک بک لینک ایجاد می کنید؟
هیچ کس در گوگل نمی گوید که یک لینک خانگی به سایت شما یک بک لینک خوب است.
با به دست آوردن آنها.
اگر محتوای باکیفیتی بنویسید که مردم از آن استفاده کنند و «میخواهند» به آن پیوند دهند، آنها را بهطور خودکار دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید محتوای طولانیتری بنویسید، بیشتر بنویسید، به موضوع عمیقتر بروید، دستتان را کثیف کنید، از محدودیتهای خود فراتر بروید. یا آنها را می خرید ;-)
راه های زیادی برای دریافت بک لینک خوب وجود دارد. اما این یک فصل بسیار مجزا خواهد بود. و نه تنها نوشتن در مورد آداب، بلکه خود آداب نیز زمان زیادی می برد.
چگونه می توانم ببینم کدام وب سایت ها به وب سایت من پیوند دارند؟
تعدادی ابزار بک لینک وجود دارد که به شما نشان می دهد که در کجا لینک به وب سایت شما وجود دارد. در زیر تعدادی از آنها را فهرست می کنم:
moz
ساعت بک لینک
en.majestic
اهرفس
SEMrush
تفاوت فالو و عدم فالو چیست؟
اساساً 2 نوع پیوند وجود دارد. پیوندی که ارزش عبور می کند و پیوندی که هیچ ارزشی را ارسال نمی کند. ویدیوی بالا را ببینید.
موتورهای جستجو به هر وب سایت یا بهتر است بگوییم صفحه ای در یک وب سایت، ارزش خاصی را دریافت می کنند. این مقدار به روش های مختلفی محاسبه می شود. اما یکی از آنها تعداد لینک های با کیفیتی است که صفحه وب دریافت می کند.
لینک دنبال کردن (که به آن do-follow نیز می گویند)
ارزشی که یک صفحه دارد به پیوندهای روی آن نیز منتقل می شود. فرض کنید 100 پیوند به صفحه A در وب سایت A وجود دارد. به طور خلاصه، او سپس 100 امتیاز دریافت میکند و X امتیاز ارزش را به پیوندی که در آن صفحه به صفحه دیگری پیوند میدهد، منتقل میکند.
بدون پیوند دنبال کردن
وقتی در مورد پیوندی صحبت می کنید که ارزشی ندارد، در مورد پیوند بدون دنبال کردن صحبت می کنید. بنابراین ارزش صفحه به آن پیوند نمی رسد. این لینکهای بدون دنبال کردن زمانی استفاده میشوند که در مورد وبسایتی صحبت میکنید که ترجیح میدهید با آن مرتبط نباشید یا ارزشی را به آن منتقل کنید. لینک های Nofollow در محتوای تولید شده توسط کاربر در یک وب سایت استاندارد هستند. به عنوان مثال در کادر پیام ها در پایین یک پست وبلاگ.
اگرچه پیوندهای بدون فالو ارزشی برای به دست آوردن موقعیت بهتر در موتورهای جستجو ندارند، اما همچنان می توانند در هنگام ورود ترافیک بسیار مفید باشند!!!
بنابراین، پیوندهای خروجی از وب سایت شما نیز باید به درستی تنظیم شوند تا ارزش آنها را به وب سایت هایی که نمی خواهید به آنها منتقل کنید، منتقل نمی کنند!
اگر در صفحه اصلی خود به یک رقیب لینک دهید، او از صفحه شما ارزش می گیرد و شما این را نمی خواهید.
بک لینک چه ربطی به سئو دارد؟
پفففف
دوباره از بالا شروع به خواندن کنید :–)
ما باید بین 2 بخش مختلف سئو، که سئو داخلی و خارج از صفحه است، تمایز قائل شویم. On-page به معنای چیزهایی است که در وب سایت شما وجود دارد. خارج از صفحه مواردی هستند که بر روی وب سایت شما در خارج از وب سایت شما تأثیر می گذارند که شامل بک لینک ها نیز می شود. اگر میخواهید یک اشتراک سئو بگیرید، کمی وقت بگذارید و ببینید آیا این در قرارداد یا توافقنامه گنجانده شده است یا خیر.
از چه راه هایی می توانید پیوند دهید؟
متن، عکس و دکمه.
بهترین پیوندها هنوز پیوندهای متنی هستند و نه در منو.
گاهی اوقات آن را به عنوان یک استدلال متقابل می شنوید، "اما من قبلاً پیوندی به آن صفحه در منوی خود دارم". درنتیجه بله؟ این واقعیتی را که باید در متن خود لینک کنید تغییر نمی دهد!
پیوندهایی که در پاورقی، سرصفحه یا نوار کناری (به طور معمول در هر صفحه ای) هستند اساساً نادیده گرفته می شوند یا به قدری تخریب می شوند که تقریباً بی ارزش هستند.
متن در دکمه ها نیز کمتر مورد توجه قرار می گیرد. من فکر می کنم این به این واقعیت مربوط می شود که دکمه ها معمولا "بیش از حد ساخته شده اند". دوباره به موارد فوق فکر کنید، که Google می خواهد دیگران در مورد شما صحبت کنند. و وقتی در مورد شما صحبت می کنند بیشتر در متن است و نه در یک دکمه!
از تصاویر نیز می توان استفاده کرد، اما به همان دلیلی که به یک دکمه ارزش کمی داده می شود. اما این یک شکل از پیوند باقی می ماند!